Saeco Cappuccino, Automatisch espressoapparaat zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 57 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Saeco Cappuccino, Automatisch espressoapparaat zwart op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,8

Ad 27-03-2017

Werkt aanvankelijk goed, na twee jaar begint de ellende

Bij aanvang prima koffie. Machine vraagt veel aandacht. Altijd goed onderhouden. Ik heb de machine nu iets langer dan twee jaar. Display werkt niet meer, koffie druppelt lang na. Koffie is niet echt heet, zetgroep zit nu muurvast. Ik ben helemaal klaar met deze machine. Helaas tijd voor een nieuwe en dat wordt geen Saeco (onze vroegere trots Philips) Ik ben een ex-Eindhovenaar

drenthe12345 30-07-2015

Wie weet hoe je de machine kan resetten zodat de zetgroep weer in zijn normale stand terug komt en er dan weer uitgehaald kan worden?? Zetgroep zit nu vast in de zgn uitschenkstand en gaat niet meer terug.ben nu op vakantie maar wil bij terugkomt graag weer koffie! Wie weet de oplossing? Bedankt alvast.

drenthe12345 30-07-2015

Jefvdham 28-07-2015

Heerlijke koffie ! Alleen van dat knipperende rode standby lampje werd ik helemaal gek. Alles afgezocht op het internet maar er is geen oplossing. Toch ben ik er vanaf met een stukje rubber.....

Hoe?
- Haal alle losse onderdelen uit de machine
- Schroef in het koffiebonenreservoir met een kruiskop het ronde dekseltje van de molen eraf
- Haal ook de 2 torx schroeven uit het zelfde reservoir.
- En de 3 torx uit het waterreservoir
- Maak met een platte schroeven draaier het ronde zwarte plaatje van de opschuimer los (onderaan)
- Maak de schroef binnenin los en leg het pijpje weg.
- Trek het dekplaatje van chroom van de koffiedispenser los (onder trekken)
- totaal 3 schroefjes losmaken en de hele dispenser verwijderen (2 onderdelen)
- Voorzichtig de kap losmaken. Laat de slang zitten.
- display losmaken en 2 schroefjes verwijderen. Pas op het plakrubber.
- pak het zwarte pijpje waar het aan/uit dopje opzit. Dit moet je dicht maken....
- Ik heb een stukje rubber met een diameter van 6mm met een leerstanser gemaakt en dit erin gestopt.
- Alles terugbouwen en je ziet dat lampje niet meer !

Buitenwater 01-01-2015

Prima koffie, maar veel ongemak bij melk opschuimen. Dat komt door het rooster boven het lekbakje. Wanneer je namelijk melk hebt opgeschuimd laat je het slangetje nog wat doorspoelen met water. Dit zou je in het lekbakje moeten laten lopen. Echter, wanneer het water op het rooster valt stroomt het langs de zijkant naast en onder het apparaat i.p.v. door het rooster in het lekbakje. Dit levert bij elk kopje een hoop nattigheid. Je moet altijd de gebruikte kopjes, apparaat en aanrecht droog maken.

AlfonsoNl 23-06-2014

helaas kan ik dit apparaat niet aanbevelen wegens het gebrekkige gebruiksgemak en zelfs een potentieel gevaarlijke kant door het spetteren bij het ontkalken.
We hebben hem gekocht nadat onze DeLonghi Esam 4000 het na bijna vijf jaar had opgegeven.
De smaak die de Saeco oplevert laat niet te wensen over, ook de crema niet. Wat dat betreft vind ik hem zelfs beter dan de DeLonghi.
Maar verder lijkt het alsof ik met een couveusekind te maken heb. Natuurlijk: prut verwijderen en lekbak schoonmaken ok, maar het circus van wekelijkse en maandelijks reinigen daar hebben we ons met de DeLonghi al die tijd niet mee bezig gehouden!
Diverse reviewers hebben al gewezen op het hinderlijke spetteren bij koffiezetten. Dat vind ik zelfs ronduit link worden als je gaat ontkalken, zeker als je dat voor de eerste keer doet. Ten eerste ken ik geen kom/opvangbak die bijna 1,5 liter kan bevatten en die past op het smalle roostertje onder het spuitpijpje. Bij de DeLonghi kon je het pijpje zwenken zodat je er een ruime slakom o.i.d. onder kan plaatsen en de ontkalkingsprocedure ongezien zijn gang kon laten gaan. Nu moet je er een niet al diep pannetje o.i.d. de hele tijd onder vasthouden. De handleiding geeft ook niet aan waar die uit gaat spuiten, nl. niet alleen uit het pijpje maar ook uit de koffiekraantjes. Het pijpje spuit keihard en spettert de halve keuken onder met de zure ontkalkingsoplossing. Op je hand, arm en je ongeglazuurde keukenvloer... Die je natuurlijk niet direct kan afsoppen want je moet de opvangbak vasthouden. U bent gewaarschuwd.

havank52 20-02-2014

Eind oktober 2013 een Saeco Minuto HD8762/01 gekocht bij MediaMarkt. Prima koffie zolang hij het doet.
Eind november komen er geen koffiebonen in de molen en dus ook geen koffie. Terug naar de winkel en naar Philips. Geen aanbod voor een vervangend apparaat. Wettelijk gezien hoeft dat niet en dus waarom zouden noch MediaMarkt noch Philips de klant op enigerlei wijze tegemoet komen?
Voor de kerst weer retour maar van korte duur. Op 27 januari 2014 verschijnt foutcode 15 in de display. Remedie is volgens de gebruiksaanwijzing de stekker uit het stopcontact halen, eventueel een paar keer. Makkelijk gezegd maar helaas zonder resultaat. Weer terug naar de MediaMarkt en naar Philips en dus weer geen koffieapparaat. Op 7 februari 2014 kan hij weer worden opgehaald. De omschrijving van de reparatie is ietwat cryptisch ‘hersteld vervangen van de thermische veilighedenalgemeen’.
Conclusie:
Prima koffie maar wat heb je daaraan wanneer het apparaat binnen 3 maanden 1 maand niet bruikbaar is.
Klantgerichte service van zowel MediaMarkt als Philips nul-komma-nul

anpe68 24-01-2014

De machine gekocht bij de Koffiediscounter in Naarden. Het eerste exemplaar gaf geen water en lekte al het water onderuit waardoor ook de aardlekschakelaar in onze meterkast uitschakelde. Dit exemplaar dezelfde dag nog omgeruild bij de winkel in Naarden. De nieuwe machine heeft na ca. 2 maanden de geest gegeven en maalt geen bonen meer. De maler draait wel maar "pakt" geen bonen. Diverse keren via chat contact gehad met Philips en van alles geprobeerd, maar het probleem blijft bestaan. De machine wordt nu opgehaald door Philips en gerepareerd. Slechte koop deze espresso machine. Let op dat winkels zoals de Koffiediscounter weinig tot geen service verlenen maar in bijna alle gevallen verwijzen naar de fabrikant.

wijngaart 27-12-2013

Wij hebben de Saeco HD8762 sinds 05 december. Het apparaat bevalt goed. De koffie is heerlijk. Wij laten zelfs de Senseo ongebruikt staan. Ook het schoonmaken is heel eenvoudig. De handleiding had iets uitgebreider gemogen. Wat wij alleen niet begrijpen, is dat de koffieprut ni het afvalbakje bij ons drijfnat is, terwijl de prut in de winkel kurkdroog is.

sylviahrmns 02-12-2013

We hebben hem vandaag ontvangen: goed ingepakt en na een eerste opstart van +- 20 min zalige cappuchino! We hebben deze gekozen omdat we er weinig negatieve reacties over lazen.

Een (klein) aandachtspuntje: hij maakt best wel wat lawaai.

We houden jullie op de hoogte na enkele dagen en weken gebruik.

Jorrend 28-11-2013

Ik heb de Saeco HD8762 nu zo'n drie maanden in gebruik.
Dit is mijn vierde Saeco, de vorige Saeco overleed na 4 jaar.

De Saeco HD8762 heb ik gekocht om de compacte behuizing en de koffie ervaring uit het verleden.

Ik ben zeer te spreken over de smaak en de crema van de koffie.

De Automatische Melkopschuimer geeft een leuk resultaat, maar de melk wordt te heet wanneer deze langs de Automatische Melkopschuimer gaat. Hierdoor verliest de melk haar romige smaak. En dat ervaar ik als zonde.
Om deze reden gebruik ik de Automatische Melkopschuimer niet meer.

De druktoetsen van deze Saeco hebben een vreemde weerstand en je moet hard drukken om deze te activeren.
Dit geeft mij geen zeer solide indruk.

Daarnaast had ik graag een doorzichtig koffie deksel gehad.
Nu gebeurt het mij meer dan eens dat ik koffie zet zonder dat er voldoende bonen in de machine zitten. Hierdoor moet ik nogmaals het proces doorlopen. Dit is zonde van mijn tijd en ik ervaar het als een kleine ergernis.
Mijn vorige Saeco had namelijk wel een doorzichtig koffie reservoir, zodat je eerder actie kan ondernemen. Dus is er sprake van een oude gewoonte die slecht slijt ;))

Persoonlijk vind ik het maandelijks invetten van de zetgroep een zeer onprettige en lastige bezigheid.

Ondanks dat ik alle onderhoudsstappen zeer zorgvuldig en op tijd doorloop maakt deze Saeco nu al vreemde plastic geluiden. Deze geluiden lijken zeer op die van mijn oude Saeco aan het einde van haar levensduur....

Ik hoop dat ik lang en probleemloos van deze machine mag genieten

Henri1980 17-11-2013

Gisteren de Philips Saeco Minuto HD 8672 koffiemachine besteld bij koffiediscounter en vandaag al geleverd. Het is een mooi klein apparaat. De koffie kan op 5 sterktes ingesteld worden. Het apparaat heeft een mooie vormgeving. Het is van wel van plastic, dat voelt niet heel degelijk aan.

haitske 16-11-2013

Genieten van een heerlijke koffie ten opzichte van het senseo-apparaat! Makkelijk in gebruik. Nu al zin in de eerste cappuchino!

FFFolkert 15-11-2013

Onze oude trouwe Gaggia Titanium was zodanig defekt geraakt dat een reparatie ca. 175 Euro ging kosten en een paar weken doorlooptijd. Voor het dubbele bedrag heb je deze HD8762 als nieuwe machine en na 2 dagen konden we weer koffie tappen zoals we altijd deden.
Standaard uit de doos is de espresso redelijk goed maar de gewone koffie veel te slap (en te veel). De waterhoeveelheden zijn inmiddels aangepast en de smaak komt nu aardig in de buurt van de Gaggia. De maalgraad hebben we 1 tikje fijner gezet en zo laten we het voorlopig even staan.
De temperatuur is prima; zo uit de doos is het al heter dan de Gaggia, goed dus!
Het lawaai is ook minder, ook positief.
Kortom, voor het geld een prima machientje en na wat tweaken is er prima koffie en espresso uit te halen

rpsmink 13-11-2013

Vandaag de Philips Saeco Minuto HD 8672 koffiemachine ontvangen. Mooi klein apparaat. Instellen een fluitje van een cent. Eerste espresso en cappuccino was al goed te drinken. De melkopschuimer werkt zeer makkelijk.
Tot op heden dus erg tevreden en stiller dan onze oude Krups.

Oranjekarin 11-11-2013

Vier dagen in bezit. Na wat opstartproblemen met het malen nu toch best lekkere koffie. We gaan nog wel op zoek naar betere bonen. Minpunt is zeker de hoge uitloop waardoor het flink spettert en je kopje en een deel van de machine onder de spetters zit. De melkopschuimer werkt erg goed. Stevig schuim in een handomdraai. Voor een kopje thee moet je wel wat geduld hebben want het duurt lang voor je kopje vol heet water zit. Het display/menu is duidelijk en eenvoudig. Wel moet je vrij stevig op de toetsen drukken voordat deze 'pakken'. De koffie is goed heet en het is prettig dat je de standbytijd zelf in kunt stellen. Het standbylampje blijf rood knipperen. Beetje irritant. De lek- en prutbak zijn lekker groot bemeten evenals het water- en bonenreservoir. Machine zelf is fijn compact en het geluidsniveau is alleszins acceptabel. Wel hoor je af en toe harde tikken uit de zetgroep komen. Hopelijk slijt dat nog.

Oranjekarin 10-05-2014

Een update. Bovenstaande review klopt nog steeds op het ruime bemeten zijn van de bonen- en waterbak na. In de bonenbak past max. 180 gram en dan moet je echt aandacht besteden aan het verdelen van de bonen. Het vullen gaat niet echt makkelijk want je 'knoeit' snel met de bonen omdat de bak plat en ondiep is. Waterresevoir past max 1,6 liter in wat overigens wel voldoet. Vullen met een kan gaat trouwens handiger dan iedere keer de tank uitnemen. Verder had ik beide reservoirs graag doorzichtig gehad zodat je kunt zien wanneer er bijgevuld moet worden. Het spetteren door de hoge uitloop ervaar ik echt als hinderlijk. De omgeving van de machine zit echt onder als je er niet regelmatig een doekje langshaalt. Ik voorkom het door de mok even hoger vast te houden en de koffie langs de rand in de mok te laten lopen. Komt de cremalaag ook ten goede want die is dan dikker en niet zo vol belletjes. Jammer is dat je de waterhoeveelheid per kopje niet kunt instellen. Heeft maar twee standen: lungo en espresso. Zo past de hoeveelheid voor espresso eigenlijk niet in de meeste espressokopjes. Voortijdig op de stopknop drukken is dan de enige oplossing. Wil je grotere lungo's dan kan dat niet. De machine is een keer opgestuurd omdat hij harde knallen gaf uit de zetgroep en omdat na iedere (wekelijkse) schoonmaakbeurt de eerste kopjes koffie niet goed waren. Halve, natte 'koekjes' maar dit is prima en vlot opgelost. Ook hadden we de klacht dat machine steeds 'koffiebak vol' signaal geeft en dan zaten er nog maar twee of vier koekjes in. Die klacht bestaat nog steeds, ik blijf de bak leeggooien. Hinderlijk. Ik overweeg om de klacht maar weer door te geven maar dan ben je weer de machine een paar dagen kwijt. Onderhoud is ook wel een dingetje. Wij hebben de eerste maanden niet ingevet maar apparaat ging koffiepoeder lekken in de waterlekbak en zetgroep was steeds moeilijker terug te plaatsen. Bleek dus een invetprobleem. Nu maandelijks een heel klein beetje vet en wekelijks de zetgroep schoonmaken (max 10 min) en hij werkt probleemloos. Aandachtspuntje dus. De machine is flink lawaaiig. Kortom: een machine met toch wel wat minpuntjes maar daar staat een eenvoudige bediening, compactheid, lage prijs en het meest belangrijk...heerlijke koffie tegenover!

RJ83 11-11-2013

Super degelijk apparaat.
Lekkere warme koffie, cappuccino en espresso.
Simpele bediening
Onderhoud is ook snel en simpel.

breda63 05-11-2013

Ik wilde een compacte en ook de mogelijkheid om thee te zetten en dit is hiermee mogelijk via koffiediscounter gekocht wat een snelle service

R.Drossaerts 04-11-2013

Via koffiediscounter besteld met onderhoudset en binnen een dag in huis, Super.
Na installatie van nog geen 20 minuten, het doorspoelen van de leidingen, het installeren van de brita filter al kunnen genieten van het eerste kopje espresso. Wel hoeveelheid water in moeten stellen en het malen fijner ingesteld.

Minpuntje is dat als je de uitgebreide digitale handleiding niet leest, je niet weet dat je de waterhardheid en een brita filter in moet stellen via menu.

sharondrie 03-11-2013

Mijn ouders hebben altijd al een saeco gehad dus mee opgegroeit en nu zelf een gekocht omdat mijn ouders het apparaat al heel lang hebben en nooit kapot is gegaan vertrouw ik er echt op.Bij vrieden dronk ik wel eens cappuccino maar daar zakte de schuim snel in dat is metde minuto niet hier blijft het ook goed warm.

PietjePuk01 02-11-2013

Bij de Philips winkel aangeschaft. Installatie/aanzetten ging vlot, natuurlijk na het lezen van de handleiding. Ik kon daarna meteen genieten van een lekkere espresso. enige nadeel is het lawaai dat het apparaat maakt; het tikken van de radertjes klinkt wat eng alsof er iets aan het breken is.
Het opwarmen van melk voor een Latte of cappuccino gaat goed. er zijn ondertussen nogal wat cappuccino's gedronken. tot nu toe een prima apparaat om van een lekkere kopje koffie te genieten. nu nog de juiste bonen zien te vinden.
Wat is niet snap is de noodzaak van het smeren van de delen.

lotje78 30-10-2013

Fijne machine en lekkere koffie door het grote aantal instellings mogelijkheden. Het is even zoeken naar de naar de goede afstelling maar daarna heb je heerlijk koffie. Door zijn compactheid ook erg geschikt in de kleinere keuken.

peters67 28-10-2013

Het apparaat is heel gebruiksvriendelijk. De smaak van de koffie is heel simpel aan te passen, van sterk naar mild. Het schoonmaken is ook heel makkelijk, je schuift de lade eruit en gooit de koffieprut leeg. Het waterreservoir is lekker groot, je hoeft dus niet om de haverklap het water bij te vullen. Zorg alleen als je hem s'morgens aanzet dat je er een kopje onderzet voor het eerste water dat de machine eruit gooit. Dat doet ie ook als hij zich na een kwartier uitschakelt. Je kunt het ook in de lekbak laten lopen. Maar het belangrijkste is: de koffie is heerlijk!!

Robbie 74 27-10-2013

3 dagen in bezit. Even puzzelen met afstelling, maar daarna heerlijke koffie en espresso. Tip: stel de grootte van een kop koffie wat kleiner, want met standaard-instelling een waterig bakkie, ook bij sterkste stand. Cappuccino komt er nog niet helemaal goed uit, eerst water en dan melk, gaat denk ik beter als pijpje gevuld is met melk, dus eerst even door laten lopen en dan in het kopje.
Al met al een prima apparaat.

fbrons 26-10-2013

Via koffiediscounter besteld en en binnen een dag in huis. Super
Na installatie van nog geen 10 minuten, het doorspoelen van de leidingen, al kunnen genieten van het eerste kopje espresso. Nog even heel makkelijk naar smaak de maalgraad bijstellen en klaar. Gebruikersgemak in combinatie met meer dan voldoende opties om een heerlijke espresso of cappuccino te maken. Prima prijs en kwaliteitsverhouding.